مساجد و اماکن مذهبی

مسجد و هيئت با داشتن شرایط و ویژگی‌های خاص خود، می تواند از جمله عوامل جذب جوانان باشد. مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی از سوی مساجد و هيئات برای داشتن امكانات با کیفیت همراه با تخفیفات ویژه نه تنها برای جوانان و جامعه مفید است بلکه عاملی مهم در جهت جذب این نیرو کارآمد و توانمند می‌باشد.  در دنیای امروز، تبلیغات نقش و جایگاه مهمی ایفا می کند . از این رو، انعكاس فعالیت‌ها در بین مردم و اطلاع‌رسانی و آگاهی نسل جوان از فعالیت‌های متنوع مساجد و هيئات گامی دیگر در جهت جذب جوانان به مساجد است. تبلیغات هوشمند و حساب شده دینی، می‌تواند جوانان را در مسیر دینداری قرار داده و مسجد در انجام فعالیت های خود ثابت قدمتر نماید.

 تکنیک های پیامکی برای جذب جامعه به مساجد و هیئت ها

1- اعلام برگزاری مسابقه در زمان معین شده و آگاه سازی جوانان محله از آن .

2- اعلام زمان و شرایط ثبت نام و حرکت سفر های زیارتی و سیاحتی .

3- اعلام برگزاری کلاس های درسی ، فرهنگی ، ورزشی ، هنری و مذهبی و نحوه تشکیل این کلاس ها که
برگزاری برخی كلاس‌ها می تواند مورد علاقه و اشتیاق جوانان می باشد.

4- با مشورت و کار گروهی در مساجد دیگران را در این امر خدا پسندانه شریک نمایید و به جوانان بها دهید .

5- یکی از خواسته های مهم اجتماعی جوانان ،الگو پذیری است ، او در جامعه خواستار كسانی است كه در رفتار و گفتار برای او الگو باشند به همین منظور خواستار حضور شخصیت‌های محبوب و الگوهای وی در مساجد می باشند .

6- اعلامیه فوت اهالی محل و با خبر ساختن اهالی محل از آخرین اتفاقات و حوادث واقعه در محله از طریق پیامک می تواند ارزان ترین و موثر ترین راهکار ممکن در جهت ارتباط با اهالی باشد .

7- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به اعضای فعال مساجد و هیئت ها نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.